Bra guldfångst i Aten
Denna sommar tog Amesto AccountHouse hem priser i den prestigefyllda tävlingen Global Payroll Awards och vi kunde stolt resa hem med tre priser, bland annat det fina priset "Judges Award".
Som chef för vår löneavdelning var det med stolthet och ödmjukhet jag fick vara i Aten för att ta emot Judges Award. En del av juryns motivation var vårt fokus på den tredelade bottom line, de tre P
(people, planet och profit). Aldrig har jag varit mer nöjd med att ha överskridit bagagevikten.
Men vad krävs för att vara bland de bästa i vår bransch? Vad förväntar sig våra kunder? Här delar jag några av mina tankar om vad som krävs för att bli bäst i klassen och inte minst för att bibehålla framgången.
KONTINUERLIGT ARBETE OCH UTVECKLING
Inom löneområdet måste vi ständigt hålla oss uppdaterade om lagar och regler, vilket gör att våra lönekonsulter, varav 51% är auktoriserade genom Srf konsulterna, behöver kontinuerligt förnya sin expertis. Det innebär att våra lönekonsulter regelbundet genomgår utbildning inom löner och HR, men de behöver även utveckla sin kompetens inom system, teknologi och regelverk.
Vi lägger stor vikt vid vår kundservice och ser till att våra konsulter alltid är kompetensutvecklade och informerade om nya lagar och regler. Våra konsulter har goda systemkunskaper som vi säkerställer att de ständigt utvecklar.
Målet är att våra kunder alltid ska känna sig trygga med de tjänster vi erbjuder. Jag är övertygad om att nyckeln till starka kundrelationer, där kunderna fortsätter att välja oss år efter år, är vår förmåga att vara proaktiva, anpassa oss och förstå varje kunds unika behov.
ATT FÅ ETT PRIS ÄR INTE EN SLUTPUNKT
Att erhålla utmärkelser är självklart en stor ära, men det innebär också ett ansvar. För oss är det en påminnelse om att vi måste fortsätta prestera på toppnivå – varje dag, året runt. Det kräver både hårt arbete, engagemang och en stark vilja att ständigt förbättras. Jag vill att alla våra lönekonsulter ska känna stolthet över våra framgångar, men också se det som en drivkraft att sikta ännu högre.
VAD HÄNDER NU?
Långsiktig framgång handlar inte enbart om att få utmärkelser och uppnå en positiv ekonomisk balans. Som ledare måste jag också fokusera på människor, kultur och miljö.
Avslutningsvis vill jag säga att det var en stor ära för mig att stå på scenen med mina fantastiska kollegor och ta emot priserna för Amesto. Det fyllde mig med stor stolthet och förnyad motivation. Priserna har gett oss en betydande skjuts framåt, och vi ska fortsätta att utvecklas och erbjuda våra kunder de främsta lönetjänsterna i branschen.
Läs mer om vad det kostar att outsourca lönehanteringen
Du kan boka ett möte med mig om du vill diskutera hjälp med exempelvis lönehantering.